היטל השבחה על מכירה עתידית: בתל אביב יגבו, בירושלים לא

בחודש שעבר נפל דבר בכל הקשור להתחדשות העירונית בתל אביב. ועדת הערר המחוזית של העיר קבעה כי תוכנית רובע 3 בעיר, העוסקת בזכויות ובהוראות הבנייה למבנים שמיועדים להתחדשות עירונית, תחייב את בעלי הדירות בהיטל השבחה והם לא יקבלו פטור כאשר ימכרו את הנכס.

בעיריית תל אביב טוענים כי תוכנית הרובעים גרמה לוודאות גדולה יותר עבור בעלי הדירות ולכן גביית היטל השבחה מוצדקת. מנגד, קבלנים, יזמים ובעלי דירות הגישו עררים לוועדת הערר לפיצויים והיטלי השבחה בטענה שגבייה זו אינה הוגנת ולא עושה עימם צדק. בעקבות ההחלטה פורסם כי עיריות נוספות ברחבי הארץ צפויות לחייב בהיטלי השבחה על פרויקטים שונים.

י.ד. שחור - היטל השבחה

מי שלא הצטרפה לכך היא עיריית ירושלים. בתחילת החודש ועדת הערר של מחוז ירושלים פטרה בעלי דירות בשכונת רחביה מתשלום של היטל השבחה בעת מכירה. בהחלטה נכתב כי "הוכחת ההשבחה מבוססת כולה על מגדלים הפורחים באוויר, כאשר ללא נטרול השפעת תמ"א 38 והתעלמות מההסתברות למימוש התוכנית גם שומות הוועדה המקומית היו מגיעות להשבחה אפסית".

בעוד בירושלים חברי הוועדה הבהירו כי מדובר בתוכנית שזכויותיה "צפות" ולכן לא ניתן לגבות היטל השבחה על מכירת נכסים עתידית, בתל אביב לא חשבו כך.

חייגו עכשיו
נגישות
גלול כלפי מעלה