פרויקט ברחוב ויצמן רעננה

שיא ישראלי בתמ"א: פרויקט פינוי בינוי הראשון ברעננה שמסתיים בתום 8 שנים

ידוע כי עסקת פינוי בינוי היא עסקה הנמשכת תקופה ארוכה, ארוכה מידי. עסקה שכזו כוללת שלבים רבים, בהם מעורבים בעלי אינטרסים שונים: יזמים, קבלנים, בעלי הדירות והרשות המקומית. נוסף על כך, יש לבצע פעולות מתחייבות אל מול רשויות המס ומשרדים ממשלתיים נוספים. אולם בעיר רעננה נפל דבר: פרויקט פינוי-בינוי ויצמן רעננה, שדייריו לוו בידי משרדנו, עומד להסתיים בתום שמונה שנים ממועד חתימת הדיירים על ההסכם להקמת הפרויקט.

המיקום

בצפון העיר רעננה בשכונת קרית שז"ר, בסמוך ל"בית איזי שפירא", נבנו ארבעה בניינים בסוף שנות השבעים, בני 3 קומות כ"א מעל קומת עמודים, שכללו 12 יחידות דיור בכל בניין. לדיירים ברחוב ויצמן מספר 127-133, הוצע לבצע תוספת לדירות הקיימות בהתאם לתמ"א 38/1, קרי חיזוק לבניינים, ואף החלו בדיונים מתקדמים לכך. עם זאת, בעקבות הצעתה של עו"ד אפרת ידידיה-שחור, ממשרדנו שהיה מיופה כוח הדיירים, החליטו הדיירים לקבל את המלצתה, ולבצע פרויקט פינוי בינוי במתחם.

בעקבות החלטת הדיירים, התגבש הסכם בין הדיירים לקבוצת היזמים, אשלי שבבעלות אשר אלון, ש. מיכלסון בבעלות יעקב אפריון, ולי-רן, בבעלות נשיא התאחדות בוני הארץ לשעבר, רוני בריק. היזמים התחייבו להרוס את כלל ארבעת הבניינים שבמתחם, ולבנות תחתם ארבעה בניינים חדישים בני 10 קומות כל אחד, הכוללים 154 דירות חדישות. הדיירים נגשו לתהליך מתוך מחויבות אישית, כאשר מכל בניין התגייסו נציג או שניים אשר שימשו כחברים בנציגות הדיירים, ללא שכר. כל בעיה שהתעוררה בין הדיירים ליזם, נפתרה באמצעות חברי הנציגות. התנהלות הוגנת מצד היזמים, וכן מצד עורכי הדין, חברי הנציגות ומן הדיירים היא מה שהביא לתוצאה המיוחלת.

פינוי בינוי

הזמנים

היזמים הגישו את תכנית הפינוי בינוי לוועדה המקומית לתכנון ובנייה, שהמליצה על הפקדתו של הפרויקט ביולי 2014, והפרויקט אושר בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במאי 2016. בתכנית נקבע כי הבנייה תהא בהתאם לתקן 5281 לבניה ירוקה, וכי המתחם יאוחד למגרש אחד ביעוד מגורים חדש, בשטח של כ-4 דונם. עוד נקבע כי יוקם חניון תת קרקעי במתחם, והכניסה אליו תתבצע מרחוב ויצמן, וכן כי כלל התשתיות במתחם ישוקמו וישודרגו.  

כבר ב-2016 התקבלו החלטות אופרטיביות בשטח, בשיתוף פעולה עם עיריית רעננה והעומד בראש, זאב בילסקי (אשר משמש כיום כראש מטה הדיור הלאומי במשרד האוצר). בשנת 2017 נחתם הסכם ליווי עם הבנק המלווה, בנק ירושלים, בשיתוף עם חברת הפניקס חברה לביטוח. לאחר מכן, החל הליך פינוי הדירות הישנות מהמתחם ואיתור 48 דירות להשכרה חלופיות עבור הדיירים. 

הליך הפינוי לווה בחששות, אולם ליווי משפטי צמוד של משרדנו, סייע לסיימו בהצלחה. במתחם נווה זמר הסמוך, נבנו דירות חדשות בדיוק באותה עת, ולדיירים שהיו מעוניינים בכך הותאמו חוזי שכירות של דירות חדשות במתחם נווה זמר. בטרם הפינוי, קיבלו הדיירים לידם מהבנק המלווה בטוחות לפי שווי דירתם החדשה, וכן ערבויות להבטחת תשלום דמי השכירות והבניינים נהרסו. בניית הבניינים החדשים בוצעה בהתאם למנגנונים שסוכמו בחוזה עם הדיירים. 

הבניינים

בשנת 2020 הבניינים החדשים עומדים על תילם, דירות הדיירים מרווחות ומודרניות מוכנות ומתאימות לאורח החיים כיום, הן מהבחינה התכנונית והן העיצובית. לסיום, הצלחנו לסייע לדיירים לממש את חלומם והנה, כבר בתום שנה זו יקבלו הדיירים לידם את דירתם החדשה.

חייגו עכשיו
נגישות
גלול כלפי מעלה