השלמת עסקה - י.ד. שחור

מכירת מגרשים במתחם "הגוש הגדול" עבור תושבי חוץ עם רישום מתקופת המנדט הבריטי

במשרדנו התקבלה הצעה לטיפול ברכישת 2 מגרשים במתחם "הגוש הגדול" בצפון תל אביב, המצויים  130 מ"ר בקו אווירי מחוף הים. עו"ד הבעלים טענה כי תושבי החוץ בארה"ב הם אלה אשר ירשו את הזכויות במגרשים מהוריהם ואלה ירשו אותם מסבם וסבתם שהיו ניצולי שואה.

ב"כ הבעלים החזיקה בתעודות רישום של ממשלת פלסטינה (א"י) ובחוזה הרכישה המקורי מיום 20/12/1938 בו נקבע המחיר של המגרשים לפי מידת שטח פיק (אמה), מידת שטח שהייתה נהוגה עוד בתקופת השלטון העותומני, ונרשמה בתקופת המנדט הבריטי. הבעלים היורשים שהינם תושבי חו"ל לא היו רשומים כלל כבעלים בלשכת רישום המקרקעין.

לאחר שהשתכנענו באמיתות המסמכים, הכנו עבור הרוכשים את חוזה הרכישה ובו מנגנונים שונים להגנה על כספי הרוכשים, עד להשלמת הרישום ורישום הזכויות במגרשים על שם המוכרים בלשכת רישום המקרקעין.

ערב החתימה על חוזה המכר, השתכנע גם רשם המקרקעין באמצעות המסמכים המקוריים שהוצגו לו, ורשם את הזכויות במגרשים על שם היורשים המוכרים תושבי חוץ בלשכת רישום המקרקעין.

הינה כי כן , מגרשים בתל אביב, שנרכשו במקור תוך שימוש במידה עותומנית, נרשמו בתעודות רישום של ממשלת פלסטינה בתקופת המנדט הבריטי, נרשמו כיום על ידי רשם המקרקעין בבעלות תושבי חוץ מארה"ב ונמכרו בהצלחה על ידי משרדנו לתושבי ישראל.

חייגו עכשיו
נגישות
גלול כלפי מעלה