בת ים

התחדשות עירונית בבת ים: הוועדה המחוזית אישרה תכנית ענק לפינוי בינוי

הנושא של התחדשות עירונית בבת ים הוא נושא חם במיוחד: לאחרונה אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בתל אביב תכנית ענק להתחדשות עירונית בשכונת רמת הנשיא בבת ים, בה אמורות להיבנות 1,728 יחידות דיור ב-16 בניינים, וכן 11,000 מ"ר שטחי תעסוקה, 6,500 שטחי מסחר, 5 דונמים של שטחים ציבוריים ו-9 דונם של שטחים פתוחים. מדובר בתוכנית ההתחדשות העירונית הגדולה ביותר שאושרה בהיסטוריה של בת ים עד כה. התכנית חלה בחלקה המערבי של שכונת רמת הנשיא, בין הרחובות הרב לוי במזרח, ניסנבוים במערב, יוספטל בצפון וכ"ט בנובמבר בדרום. 

יו"ר הוועדה המחוזית תל אביב, אדר' דניאלה פוסק, ציינה  עם אישור התכנית כי "מדובר בתוכנית המשמעותית ביותר להתחדשות עירונית בבת ים עד כה. התוכנית תואמת את המדיניות המחוזית לציפוף לאורך צירי מתע"ן (מערכת תחבורה עתירת נוסעים), תוך יצירת חווית עירוניות תוססת על ידי הוספת מסחר, תעסוקה ושטחי ציבור בנויים ופתוחים". התוכנית הינה ביוזמת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בת ים. נזכיר כי בחודש מאי, 2019 אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בתל תל-אביב מדיניות תכנונית חדשה לאורך צירי תחבורה, שישמשו מערכות הסעת המונים ובסמוך לתחנות הסעת המונים. המדיניות החדשה, מעלה את הצפיפות של שטחי המגורים במסגרת דיור חברתי, במטרה לעמוד ביעד התכנון שקבעה התוכנית האסטרטגית שמוביל מנהל התכנון, להוספת 460 אלף יחידות דיור במחוז תל-אביב עד לשנת 2040. בעקבות כך, צפויות להירשם עליות מחירים בשנים הקרובות, בשל השלמת הבנייה של פרויקטים כמו הרכבת הקלה.

ההשפעה של הרכבת הקלה

במסגרת המדיניות החדשה של הוועדה המחוזית תל-אביב, מקדמת הוועדה את הקמתם של שלושה קווי רכבת קלה (קו אדום, ירוק, סגול); שלושה קווי מטרו חדשים; הוספת מסילות רכבת באיילון ויצירת נתיבי העדפה רבי קיבולת לאוטובוסים. המדיניות החדשה נסמכת על עקרונות תכנון שוויוני מוטה תחבורה, כאשר בקרבת צירי ותחנות מתע"ן (מערכות תחבורה עתירת נוסעים), יאושרו תכניות בעלות צפיפות גבוהה ויעודדו הקמת מתחמים בעלי עירוב שימושים, לצורך ייעול ניצול השימוש בקרקע. הצירים שנקבעו במסגרת המדיניות הם ציר ז'בוטינסקי ברמת-גן, ציר יוספטל-המלאכה בבת ים וחולון, בצירים בסביבות תחנות הרכבת על האיילון, ומתחמים סמוכים לקווי המטרו. 

על פי תכנית האב לתחבורה של העיר בת ים הקו האדום, שהוא העיקרי מבין שלושת קווי הרכבת הקלה, הקו יחצה את בת ים לאורכה. הקו האדום מתוכנן לנוע ברחובות הבאים מדרום לצפון: הרב ניסנבאום, יוספטל, הרצל, רוטשילד ושדרות העצמאות. כל הרחובות שבהן עובר הקו האדום הם רחובות ראשיים שבהם בתי מגורים ומסחר משני צידי הרחוב. בתוך כך, משרדנו מייצג דיירים בפרויקט התחדשות עירונית מסוג פינוי בינוי ברחוב הרצל, בבת ים, בסמוך לאחת מתחנות הקו האדום של הרכבת הקלה. התכנית הוגשה לקבלת המלצת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בבת ים. על פי התכנית, מוצע לבנות פרויקט פינוי בינוי בעל שימושים מעורבים הכוללים שטחים ביעוד מלונאות, מסחר ומגורים. לאחרונה, התקבלה הודעה מיזם הפרויקט כי הוא קיבל "אור ירוק" מפורום הנהלת העירייה להגשת התכנית לוועדה המקומית. היזם הגיש את התכנית לוועדה, והיא ממתינה לקבלת המלצת הוועדה המקומית לצורך הגשתה לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בתל אביב.

חייגו עכשיו
נגישות
גלול כלפי מעלה